Vår golfbane

Herdla Golfbane

Herdla Golfklubb holder til på Herdla Golfbane, som du finner på øyen Herdla nord på Askøy ved Bergen. Dette er en idyllisk seaside-course. Det er sjøutsikt fra samtlige hull. Hjeltefjorden i vest og Herdlefjorden i øst. Et yrende fugleliv merkes på øyen (236 registrerte arter). Et daglig syn er når havørn svinger innom for å sjekke om det er noen «Eagles i luften». På sjøen seiler cruiseskipene forbi på sin ferd til og fra Bergen. Er du ekstra heldig dukker en spekkhogger eller annen hval opp..

Kontaktperson:  Atle Færevåg 482 07 111 / 468 469 55

Historie

Herdla Golf AS ved Leif Bjørnstad, Arnljot Kjærgård, Atle Færevåg og Harald Bratlie stod for ide og utbyggingen av golfanlegget. Først som en 6 hulls bane som stod ferdig i 2001. Ny bane med 9 hull, puttinggreen, treningshull og stor drivingrange stod ferdig i 2009. Et skotsk team sto for byggingen med banearkitekt Greame Webster i spissen.

De samme personene som startet driftsselskapet Herdla Golf AS, startet klubben Herdla Golfklubb sammen med familie og venner. Det første klubbmesterskapet ble holdt i 2002

Driftsselskapet Herdla Golf AS drifter banen. Herdla Golfklubb benytter banen som sin hjemmebane.

Beliggenhet

Det er enkelt å finne frem til Herdla.
Kommer du med bil fra Bergen, følger du skilting til Askøy.
Når du kommer over Askøy-broen er det bare å følge hovedveien mot Herdla (Skiltet Herdla)

Kjøretid med bil:

• Fra Bergen Sentrum: ca. 35 minutter
  • Fra Bergen Lufthavn, Flesland: ca. 45 minutter
  • Fra Askøy.broen: ca. 25 minutter

Banen er vanligvis åpen hele året unntatt ved rim, snø og is.

Kommer du med bobil eller båt er det tilrettelagt for det i Herdlevågen.