Vår golfbane

Herdla Golfbane

Herdla Golfbane holder til på idylliske Herdla, som du finner på  Askøy ved Bergen. Dette er en  friendly seaside-course. Inspirasjon hentet fra Skotland og designet og bygget av skotter. Det er sjøutsikt fra samtlige hull. Hjeltefjorden i vest og Herdlefjorden i øst. Et yrende fugleliv merkes på øyen (236 registrerte arter). Et daglig syn er når havørn svinger innom for å sjekke om det er noen «Eagles i luften». På sjøen seiler cruiseskipene forbi på sin ferd til og fra Bergen. Er du ekstra heldig dukker en spekkhogger eller annen hval opp.

Med det nye hotellet Biologen Herdla som  nabo ligger alt til rette for noen avslappende dager på Herdla.

Atle Færevåg,

Daglig leder

Historie

Herdla Golf AS ved Leif Bjørnstad, Arnljot Kjærgård, Atle Færevåg og Harald Bratlie stod for ide og utbyggingen av golfanlegget. Først som en 6 hulls bane som stod ferdig i 2001. Ny bane med 9 hull, puttinggreen, treningshull og drivingrange stod ferdig i 2009. Et skotsk team sto for byggingen med banearkitekt Greame Webster i spissen.

De samme personene som startet driftsselskapet Herdla Golf AS, startet klubben Herdla Golfklubb sammen med familie og venner. Det første klubbmesterskapet ble holdt i 2002

Driftsselskapet Herdla Golf AS drifter banen. Herdla Golfklubb benytter banen som sin hjemmebane.

Beliggenhet

Det er enkelt å finne frem til Herdla.
Kommer du med bil fra Bergen, følger du skilting til Askøy.
Når du kommer over Askøybroen er det bare å følge hovedveien mot Herdla (Skiltet Herdla)

Kjøretid med bil:

• Fra Bergen Sentrum: ca. 45  minutter
  • Fra Bergen Lufthavn, Flesland: ca. 45 minutter
  • Fra Askøybroen: ca. 30 minutter

Banen er vanligvis åpen med sommergreener  hele året unntatt ved rim, snø og is.

Kommer du med bobil eller båt er det tilrettelagt for det i Herdlevågen.